wtorek, 12 maja 2015

Które litery przestrzenne wybrać?

Jesteśmy na masową skalę zalewani wszelkiego rodzaju reklamami. W mieście w największym stopniu w oczy rzuca się reklama outdoorowa, innymi słowy uliczną. Mimo iż w pierwszej chwili do głowy przychodzą nam plakaty czy billboardy, rodzajów jest zgoła więcej. Wpływa na to rozwój nowych technologii, dzięki czemu podstawowym nośnikiem nie jest zawsze plakat z nadrukiem, który poprzez różne czynniki wliczając pogodowe pod wpływem upływu czasu wygląda coraz gorzej.

Odmiany reklamy outdoorowej
litery przestrzenne


Najpowszechniej występujące warianty reklamy ulicznej to z pewnością plakaty, słupy reklamowe albo citylighty. Do tego typu należą oprócz tego banery wielkoformatowe, pylony, kasetony, reklamy pneumatyczne, reklamy w bankomatach czy modne obecnie murale.

Termin pylony brzmi nieco egzotycznie, tymczasem jest to nazwa określająca pionowy, wolnostojący pal. Przeważnie widzimy je obok stacji benzynowych. Termin jest z greki oraz znaczy wieżę. Atutami pylonów jest fakt, iż są spore, więc idealnie nadają się do stawiania ich przy drogach i budowlach. Możemy na nich zamieścić wiele wiadomości, na dodatek coraz więcej posiada ledowe ekrany sterowane przy pomocy pilota albo konsoli.

Kasetony uznaje się za jedne z najpopularniejszych reklam. Odróżnia się kilka rodzajów. Wyposażone w podświetlenie umożliwiają widzialność przez całą dobę, w zależności od przeznaczenia osiągają nawet do 6m rozciągłości. Tłoczone używane są przede wszystkim do prezentacji logo przedsiębiorstwa, bowiem można je formować w dowolne kształty. Kasetony eliptyczne mają specjalne wybrzuszenie, na ogół dysponują podświetleniem ledowym lub świetlówkowym.

Modnym podejściem jest także prezentacja nazwy jednostki za pomocą liter przestrzennych lub podświetlonych Uzyskiwane są one z różnorodnych budulców, zależnie lokalizacji wewnątrz lub na zewnątrz budynku.
Reklama standardowa to po prostu reklama dmuchana.


Taka reklama uzyskuje bardzo duże wielkości, może stanowić świetne uzupełnienie imprez na świeżym powietrzu. Pozytywem jest sposobność wielorazowego użycia, a po spuszczeniu powietrza zajmuje niewiele przestrzeni oraz jest lekka, dzięki czemu łatwo ją przewozić.

Jeżeli zależy nam na umieszczeniu reklamy wprost na ścianie budynku, najbardziej skutecznym wyjściem są banery siatkowe. Tworzywo z jakiego są one zbudowane jest bardzo trwałe, niepodatne na warunki meteorologiczne, chociaż równocześnie przepuszczają powietrze i światło. Opłaty za produkcję takich banerów nie są znaczne, co jest dodatkowym atutem, można je także łatwo ściągnąć, spakować i przemieszczać.

Bardzo ciekawym obecnie przykładem reklamy ulicznej są murale. Przede wszystkim ponieważ postrzegane są w kategoriach współczesnej sztuki. Poza tym są przychylniej oceniane niż powszechnie znane wielkoprzestrzenne plakaty. Murale w dużo naturalniejszy sposób komponują się z pejzażem wybranej aglomeracji, dekorując je i bloki, na jakich są stworzone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz